Het vernieuwde ontwerp is, net als bij de EV9, gebaseerd op de “Opposites United” designtaal van Kia. Aan de voorkant zijn niet alleen de bumper en koplampen aangepast, zoals vaak het geval is bij een facelift, ook de motorkap en voorschermen zijn volledig nieuw. Het opgewaardeerde uiterlijk is fris, modern en stoer. Verder zien we een fraaie lichtstrip die de koplampen verbindt.
De achterkant heeft ook een flinke metamorfose ondergaan. De achterbumper oogt sportief en, net als aan de voorzijde, krijgt de GT-Line achter een lichtstrip, maar ook een dikke diffuser.
Het instapmodel krijgt standaard 14” stalen velgen. Je kunt ook kiezen uit nieuwe 14, 15 of 16” lichtmetalen velgen. De GT-Line krijgt 16” diamantgeslepen lichtmetalen velgen.
De 1.0 liter atmosferische benzinemotor is ook aangepakt. De uitlaatgassen worden beter afgevoerd, en de kleptiming van de inlaat is geoptimaliseerd. Ook de koeling van het blok is verbeterd. Dit allemaal zorgt voor meer efficiëntie, betrouwbaarheid en minder uitstoot. Gekoppeld aan de motor vindt je de handgeschakelde of gerobotiseerde 5-bak.
De vernieuwde Picanto wordt standaard geleverd met een 8” touchscreen met navigatie, een 4,2” digitaal instrumentarium en je kunt standaard gebruik maken van Apple CarPlay en Android Auto.
Dankzij de Advanced Driver Assistence Systems van Kia is de vernieuwde Picanto een van de veiligste auto’s in zijn segment. Hij is leverbaar met onder andere Forward Collision-Avoidance Assist 1.5, inclusief voertuig-, fiets en voetgangerdetectie, Blind-Spot Collision-Avoidance Assist en Lane Keeping Assist. In het interieur vindt je maximaal zes airbags en ISOFIX bevestigingspunten voor een kinderstoeltje.
De vernieuwde Kia Picanto wordt in de zomer van 2024 verwacht. Prijzen zijn nog niet bekend, maar zal naar verwachting iets hoger liggen dan de huidige versie.