Bekijk nu de derde teaser.
Over een paar weken is het zo ver op het Goodwood Festival of Speed in Engeland. Daar wordt dan eindelijk de nieuwe Hyundai IONIQ 5 N onthuld. Maar vooraf krijgen we nog de derde teaser van het model te zien. Dit keer rond scheurend op de Nordschleife. Daar heeft het elektrisch high-performance model inmiddels in totaal meer dan 10.000km gereden.
Drag- en Track-modus
Er wordt veel gevraagd van een auto die constant op het limiet wordt gereden. Om de prestaties nog verder te verbeteren kun je in de Hyundai IONIQ 5 N gebruik maken van N Battery Preconditioning. Die zorgt er voor dat de optimale temperatuur wordt aangehouden voor de verschillende modi. In Drag-modus wordt de temperatuur aangehouden voor maximaal vermogen. En in Track Modus zorgt het ervoor dat de temperatuur zo laag mogelijk wordt gehouden zodat de wagen langer door kan racen.
N Race
Deze modus laat de coureur kiezen tussen “Sprint”, om het volledige vermogen te gebruiken, of “Endurance”, om het rijbereik op het circuit te maximaliseren. Dit laatste wordt bereikt door de plotselinge stroompieken te beperken en het opbouwen van de temperatuur te vertragen.
Indrukwekkende remmen
Het regeneratief remmen van de IONIQ 5 N is standaard al erg indrukwekkend. Tel daar de flinke hydraulische remmen bij op en je hebt een auto die net zo goed stopt als dat ie accelereert. De remmen zijn gemaakt van lichtgewicht materialen en zijn voorzien van schijven met een diameter van 40cm. Flinke remschijven! Zeker als je je realiseer dat de gemiddelde auto 15inch (ca. 38cm) velgen heeft.
N Active Sound
Voor wie bij een elektrische auto het onmiskenbare geluid mist van een verbrandingsmotor is de Hyundai IONIQ 5 N uitgerust met het N Active Sound systeem, dat bestaat uit tien luidsprekers (acht intern, twee extern). Het biedt drie verschillende geluidsthema’s: Ignition, Evolution en Supersonic. Kies je voor Ignition dan wordt het geluid van de 2.0 turbomotor gesimuleerd uit de N-modellen van verbrandingsmotor; inclusief pop- en knalgeluiden! Bij de Evolution geluidsmodus krijg je een elektronisch geluid geïnspireerd op de N 2023 Vision Gran Turismo Concept en RN22e. De Supersonic modus produceert een geluid vergelijkbaar met een straaljager!
N e-Shift
Om het ultieme gevoel van een N-auto met verbrandingsmotor te simuleren werkt N e-Shift nauw samen met N Active Sound. N e-Shift simuleert het gevoel van schakelen met een heuse 8-traps automaat met dubbele koppeling van Hyundai.
Teaservideo
Hongerig naar meer beelden van de Hyundai IONIQ 5 N? Bekijk hier dan snel de derde teaser!