Tijdens de iF Design Award 2023 heeft Kia twee belangrijke onderscheidingen in ontvangst mogen nemen. De welverdiende prijzen zijn in de categorieën “Company Branding” en “Shop / Showroom Store Identity” gevallen.
De “Movement that Inspires” gedachtegang en “Opposited United” designtaal past Kia niet alleen toe op hun auto’s, maar aan de gehele merkidentiteit. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het nieuwe logo en aan het nieuwe design bedoelt voor de Kia showrooms.
“Movement that Inspires” is terug te zien in de ruimtes en ervaringen die Kia creëert. Het laat mensen nieuwe dingen zien, nieuwe dingen ervaren en laat zien wat er allemaal wel niet mogelijk is. Op deze manier inspireert Kia iedereen die in aanraking komt met de nieuwe merkidentiteit.
De “Opposites United” designtaal is ook terug te zien in de showroom. Zo worden er ook hier contrasterende elementen gecombineerd die normaal gesproken niet samen gaan. Het mooie van het ene wordt uitgelicht door het verschil met het andere. Zo worden de auto’s geplaatst in een ruimte met uitgesproken hoeken, stalen oppervlakken en kleurloze lichten. Klanten kunnen hier het design van de verschillende auto’s bewonderen in zijn volledige glorie. In de klantenruimte wordt er juist weer gebruik gemaakt van zachtere vormen, verlichte houten wanden en met stof beklede meubels. Dit zorgt voor een rustgevende en knusse sfeer waar klanten tot rust kunnen komen.
De iF Design Award is een van de meest gerenommeerde designprijzen in de wereld. Het bestaat uit een internationale jury van 133 designexperts dat in totaal 10.544 inzendingen uit 56 landen beoordeeld.